U Dubrovniku se danas, uz još sedam gradova u Hrvatskoj, održao mirni prosvjed tvrtki za povremeni prijevoz. U dubrovačkom prosvjedu sudjelovalo je oko 50-ak sudionika, a, đirom od gruške luke i mosta dr. Franja Tuđmana do Pila, gdje su glasnim trubljenjem izrazili svoj nezadovoljstvo, pokušali su izboriti produljenje moratorija otplate leasinga za vozila. Prosvjednici su na vozilima istaknuli poruku #ostani doma i ostat ćeš bez posla.

“Današnji prosvjed krenuo je od inicijative prijevoznika u povremenom prometu. Zbog sadašnje situacije i koronavirusa mnogi su se prijevoznici našli u nezavidnoj situaciji. Ljudi su jako pun ulagali u svoj vozni park. Novi autobus u prosjeku vrijedi 350 tisuća eura. Iako su nam i država i banke izašle u susret, isto ne možemo reći za leasing kuće. Dobili smo odgode od tri mjeseca, uz plaćanje kamata. Velika većina prijevoznika to sebi ne može priuštiti”, kazala je nakon što su prosvjednici prošli preko Pila trubeći u znak protesta Vesna Lukić, predsjednica Udruge Ragusa Bus.

“Osim u Dubrovniku, prosvjedovalo se u Splitu, Rijeci, Šibeniku, Puli, Osijeku i Zagrebu, s tim da su u Zagreb stigli i prosvjednici iz Slavonije. Brojimo tristotinjak sudionika. Cilj nam je upoznati javnost s problemima s kojima se susrećemo, a ne zakrčiti gradske prometnice. Ispričavamo se svim jer smo trubili pri prolasku preko Pila, ali morali smo skrenuti pažnju”, kazala je Lukić dodajući kako su brojni članovi Udruge autobusera Ragusa Bus, tijekom COVID krize, iako su se našli u nezavidnoj situaciji, pripomogli i organizirali prijevoz za djelatnike Opće bolnice Dubrovnik.

“Jedan od naših zahtjeva je da se vrijeme moratorija produži s tri na barem 18 mjeseci. Nije nam problematičnog samo plaćanje leasinga. Mi moramo plaćati parking, osiguranje vozila kao i isplatiti plaće zaposlenicima. Činjenica je da sezona, kad počne, neće ići na ruku autobuserima. Prije će se moći probiti prijevoznici s manjim vozila. Autobuserima će poslovanje biti neisplativo, pogotovo kad se uzmu u obzir preporučene mjere. Tražimo pomoć i od Europske unije. U slučaju da ovaj prosvjed ne poluči rezultat, za 14. svibnja smo prijavili tihi prosvjed na razini Europske unije”, izjavila je Lukić te dodala kako se među članstvom Udruge nalazi 55 autobusera i preko sto manjih vozila.

“Očekujemo pomoć gradske uprave kad je u pitanju lobiranje, ali se nadam da će nas, jednom kad sve ovo prođe, pustiti da radimo kako samo radili dosad”, pojasnila je svoja očekivanja Lukić.

“Naš zahtjev uključuje moratorije na kredite kao i leasing te odgode plaćanja parkinga i osiguranja. Samo osiguranje autobusa košta nekih 25 do 30 tisuća kuna, što je za mnoge u ovom trenutku neisplativo ulaganje. Ako se samo provozate po gradu, vidjet ćete mnoge autobuse s odjavljenim tablicama” zaključila je Lukić.

Podsjetimo, u pozivu nacionalnog organizatora prosvjeda Udruge Glas Poduzetnika, istaknuli je prijedlog HANFAI -I i svim leasing kućama, upućen u ime preko 500 tvrtki članica ove udruge, vezan uz moratorij na leasinge u djelatnosima koji nisu u mogćnosti zbog krize uzrokavane koronavirusom plaćati puni iznos rate:

  • Moratorij na leasinge od 6-18 mjeseci s minimalnom kamatom za vrijeme grace perioda, od 0,5% (6 mj.) -1% (18 mj.) uz produljenje roka otplate za isti period koliko će trajati moratorij, bez ikakvih dodatnih naknada.
  • Participiranje u tzv. COVID 19 povoljnim kreditnim linijama preko HAMAG-a ako bude ponovo moguće ili HBOR-a uz ubrzavanje procedure za dobivanje istih
  • Produljenje mjera za očuvanje radnih mjesta na dodatna 3 mjeseca za ove djelatnosti
  • Ukidanje periodičkih tehničkih pregleda za vrijeme trajanja epidemije
  • Što se tiče leasing kuća, u slučaju raskida ugovora i povratka financiranog objekta leasing kući, potrebno je omogućiti i povrat PDV-a za preostalu vrijednost koji je već uplaćen državi, kako bi leasing kuće osigurale dodatnu likvidnosti i tako mogle preuzeti dodatni rizik

Udruga Glas Poduzetnika traži od leasing kuća da svaki pojedinačni zahtjev prouče, a sve one kojima treba moratorij na duži period, a max. do 18 mjeseci, da isti bude odobren uz max. kamatu u grace periodu od 1%, bez dodatnih naknada. Alternativa je povratak na tisuće vozila i plovila, te slanje tisuća ljudi na HZZ, kao i zatvaranje poslovanja za minimalno trećine tvrtki od preko 5.000 registriranih za navedene djelatnosti.

Prosvjed autobusera

Objavljuje Dubrovniknet Hr u Četvrtak, 7. svibnja 2020.

Pročitajte originalni tekst na linku

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here